Uitrol nieuwe versie DashiX (campaign dashboard) van start

Een visuele voortgangsindicator van uw campagnes

Een visuele voortgangsindicator van uw campagnes

We zijn begonnen met de uitrol van de nieuwe versie 1.5 van DashiX, het campaign dashboard met visuele voortgangsindicator voor Revive Adserver, naar alle klanten op ons hostingplatform. In de komende 48 uur kunt u het aantreffen onder de “Dashboard” tab van uw account.

U kunt meer te weten komen over DashiX door de productpagina op de AdserverPlugins.com website te bekijken. Details over de nieuwe versie zijn te vinden in het blogbericht ‘New version of DashiX imminent‘. Als u de plugin koopt voor 15 oktober 2013, betaalt u slechts $99 en u krijgt de versie v1.5 update gratis toegestuurd op 15 oktober.

DashiX kopen

Als u besluit om de de hosting van de Revive Adserver op ons hostingplatform onder te brengen, dan krijgt u de Dashboard plugin gratis als onderdeel van de hosting dienstverlening.

OpenX Source gaat verder als open source project Revive Adserver

Het zal voor sommige mensen als een verrassing komen, dat OpenX Technologies, Inc. op vrijdag 13 september heeft bekend gemaakt dat het ad serving product OpenX Source is verkocht aan een open source community project onder leiding van voormalig OpenX projectleider Andrew Hill. Een ander prominent lid van het nieuwe team is Matteo Beccati, voorheen senior ontwikkelaar bij OpenX, maar al bijna 15 jaar betrokken bij het project.

Revive AdserverTegelijkertijd krijgt de software een nieuwe naam:
Revive Adserver.

In het persbericht van OpenX staat:

OpenX has committed the product to a respected team and passionate supporters of the open source movement and the technology. They look forward to continuing to provide free ad serving technology to the large community for which this product has proven valuable.

Deze overdracht moet al enige tijd in voorbereiding zijn geweest, getuige het feit dat de broncode van Revive Adserver veel is aangepast en verbeterd in de afgelopen maanden op de Github open source community repository van Revive Adserver.

Ik ben heel enthousiast over dit nieuws omdat het betekent dat het open source product waar ik de afgelopen 10 jaren mee heb gewerkt een nieuw hoofdstuk krijgt, of zoals de nieuwe naam lijkt te impliceren, nieuw leven wordt ingeblazen.

Ik wil het nieuwe ontwikkel-team van harte feliciteren met dit nieuws, en ik zal mijn best doen om hen te ondersteuen en mijn bijdrage te leveren aan het project.

Campagne dashboard en voortgangsbewaking

Met ingang van deze week hebben al onze klanten die gebruik maken van de Revive Adserver hosting-dienst de beschikking over een Campaign Dashboard, waarmee in 1 oogopslag alle actieve contract campaigns in beeld komen, inclusief een voortgangsindicator.

Dit Campaign Dashboard is een plugin die wij intern hebben ontwikkeld naar aanleiding van vragen van klanten. De plugin zal binnenkort ook voor andere belangstellenden te koop komen.

Geavanceerde implementatie van Single Page Call

In het vorige artikel van deze serie schreef ik over de basis implementatie van de Revive Adserver Single Page Call, een methode om de ad server te integreren in uw website die veel voordelen heeft.

Deze aflevering gaat over een meer geavanceerde manier om de Revive Adserver Single Page Call te implementeren, die er voor zorgt dat er geen onnodige ad requests plaatsvinden, door alleen die zones op te vragen die ook echt nodig zijn voor een bepaalde pagina.

Lees: Geavanceerde implementatie van Revive Adserver Single Page Call (Engelstalig)

Basis implementatie van Single Page Call

In een recente weblog schreef ik over de voordelen van de Revive Adserver Single Page Call invocation code, waarmee de integratie van de advertenties op een site verbeterd kan worden. In dit artikel zal ik uitleggen wat de eenvoudigste maar ook de minst efficiënte manier is om deze techniek te implementeren.

Ik zal ook enkele van de nadelen van deze default implementatie behandelen. Dat is niet omdat ik het gebruik van single page call wil ontmoedigen, maar juist omdat ik het volgende artikel in deze serie alvast wil aankondigen waarin ik ga uitleggen hoe de experts het aanpakken.

Lees verder: Basis implementatie van Revive Adserver Single Page Call (Engelstalig).

Voordelen van Single Page Call voor snelheid website

De Revive Adserver software heeft al jaren een zeer krachtige functie genaamd “Single Page Call”. Helaas is er maar weinig aandacht aan besteed, en dat is jammer omdat er veel voordelen aan zitten voor site-eigenaren, beheerders van ad servers en vooral bezoekers van de site.

In dit artikel zal ik de voordelen van het gebruik van de Single Page Call codes op uw site behandelen, ter voorbereiding op vervolgartikelen met gedetailleerde instructies over hoe de overstap van de traditionele invocation codes naar de geavanceerde single page call techniek in zijn werk gaat.

Lees verder: Voordelen van Single Page Call voor snelheid website (Engelstalig)

How to: een advertentie testen zonder dat bezoekers die al zien

een advertentie testen zonder dat bezoekers die al zien

Een advertentie testen zonder dat bezoekers die al zien

Ik ontving een e-mail van Mark, waarin hij me deze vraag stelde:

We willen graag nieuwe banners in Revive Adserver testen en ze op de site bekijken, zodat we zeker weten dat ze goed werken. Dat zou ons in staat stellen om te controleren of de advertenties (die vaak met Flash gemaakt worden) misschien problemen veroorzaken met andere Flash content op de webpagina’s. Maar tot we deze tests hebben afgerond mogen de bezoekers de nieuwe advertenties nog niet zien. Is er een manier om dat te doen?

Ik stuurde Mark als antwoord:

Dat is niet zo moeilijk, het komt neer op een slim gebruik van de targeting mogelijkheden van Revive Adserver, om er voor te zorgen dat de advertentie alleen voor jullie zelf zichtbaar wordt. Er zijn zelfs meerdere manieren om dit te doen, waaronder:

Lees verder: How to: een advertentie testen zonder dat bezoekers die al zien (Engelstalig)

Capaciteit hostingplatform nogmaals uitgebreid

Na een recente uitbreiding van de capaciteit van ons tweede Revive Adserver hostingplatform, is nu ook ons eerste platform weer aan uitbreiding toe. Op verzoek van de klant die dit platform gebruikt hebben we de capaciteit met 66% verhoogd. Daarmee is voor de eerstkomende maanden weer voldoende verwerkingskracht in huis om een verdere groei van hun advertentievolume te kunnen afhandelen.