Erik Geurts is een van de meest ervaren Revive Adserver consultants van Nederland. Hij is ook lid van het open source project team dat de software verder ontwikkelt.

Revive Adserver logoHet team van het Revive Adserver project team heeft versie 4.2 van de gratis open source ad server software uitgebracht.

Deze belangrijke nieuwe versie bevat een aantal uitbreidingen, waaronder:

  • De definitie van “actieve” adverteerders en campaigns is aangepast, zodat nu ook adverteerders en campagnes getoond worden die in de toekomst actief worden (ze zijn dan nog “in afwachting”), om het eenvoudiger maken deze te beheren.
  • Het scherm met de Probabilities van een zone heeft nu een link naar de overkoepelende campagne van elke banner.
  • Het oude “gewicht” in het scherm met de Probabilites van een zone is vervangen door het daadwerkelijke gewicht van de campaign en de banner, om de probabilities van banners duidelijker te maken.
  • De anonimisering van IP adressen is nu standaard ingeschakeld, en het OAID cookie is nu standaard uitgeschakeld bij nieuwe installaties, in overeenstemming met de plannen hiervoor die in de eerste helft van 2018 zijn bekend gemaakt ten tijde van de introductie van GDPR.
  • Er zijn ook enkele verandering die niet teruggaand compatible zijn, dus het is nuttig om de release notes zorgvuldig te bestuderen.

Bovendien zijn er talrijke kleine verbeteringen en foutoplossingen. Ook lost deze release een tweetal beveiligingsproblemen op.

Meer informatie over deze nieuwe versie is te vinden in het weblog bericht dat is geplaatst door het Revive Adserver open source project.